A Copersona conflueixen persones i entitats diverses (associacions, col·legis professionals, empreses, fundacions, institucions, etc.), dels diferents àmbits com l’administració pública, la comunicació, l’economia, l’educació, la iniciativa social i la salut. Totes defensen, fomenten i impulsen els criteris que conformen els fonaments del projecte:
La integració d’aquests elements fonamentals, en les diferents dimensions de la nostra societat, és essencial, a nivell formal i pràctic, per assolir una igualtat efectiva entre les persones. FemCAT ha contribuït a Copersona aportant elements des de la perspectiva de les de les empreses.
Copersona | Treballem el present, construïm el futur
Per seguir avançant en un model de corresponsabilitat social, en el marc de l’associació Copersona, FemCAT va organitzar el seminari “La corresponsabilitat social a les empreses” amb l’objectiu de construir una definició de la corresponsabilitat social de les empreses i compartir eines i bones pràctiques per facilitar-la, i així fer-ne difusió cap al món empresarial.
A la primera taula, amb ponents acadèmics, es va descriure el context actual i definir les bases de l’empresa socialment corresponsable, que fa compatible treball remunerat i la projecció professional amb les cures i la participació social. A la taula d’empreses es van descriure pràctiques reals d’empreses ja sensibilitzades. Totes aquestes intervencions van motivar una jornada plena de reflexions, inspiració i aprenentatges per avançar cap a una igualtat efectiva entre totes les persones.
Amb les idees recopilades en aquest seminari, s'ha elaborat un Sumari per a les empreses que consta de diverses seccions, amb l'objectiu de posar al seu abast una eina útil que faci palès a l’efecte beneficiós que la incorporació de la corresponsabilitat social pot tenir sobre l’empresa: no només com element de cohesió interna i cap a la societat, sinó també segons les mètriques clàssiques de mesura de l’èxit de les empreses: sostenibilitat econòmica, atracció i retenció de talent i satisfacció del client. Podeu consultar-lo a sota.